keskiviikko 12. joulukuuta 2012

Talvi-illan muisto



Talvi-illan hämyyn, yksin astelen, 
yölinnun laulua mä kuuntelen, 
Se lintu laulaa, kaunis talven maa, 
illan hämy huumaa, tahtoo rakastaa.

Talvi-illan hämyyn oottamaan nyt jään, 
kohta linja-auton tulevan mä nään. 
Käsikkäin pian käymme, kuiskaillen vaan, 
jospa ilta tää ei, loppuis milloinkaan.

Talvi illan hämyyn sylihini mun 
sä  jäädä voitkin, jäädä aamuhun.
Talven utuharso meidät verhoaa, 
ilta hämyn taika mielet lumoaa.

Kohta linnun laulu meille vaikenee, 
talvinen kun tuuli meitä saattelee, 
Huomisaamuun asti aika katoaa, 
pian taas kaikki herää, aika kiiruhtaa.

Uuden aamun tullen hyräillä mä voin, 
kun mä ihmeellistä viimeyönä koin.
Enää en nyt kulje tuska sisälläin, 
muistot on niin rakkaat, niiden pariin jään.
 - Lea Määttälä (mukaeltu) -

            

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti