tiistai 13. syyskuuta 2011

Palava Susi. (vanha luonnos - IV)

               



Joka ei ole vielä minä



sen on mahdotonta olla me.



Se ei voi kiintyä toiseen



kun se ei ole vielä kiintynyt itseensä.



Se ei voi käsittää suuria ympyröitä




Kun se sekoaa pienissäkin


Sitä pitää lähestyä sen omilla ehdoilla



Kaikki muu pelästyttää ja suistaa sen raiteilta.





Kun se vihdoin sanoo nimensä ja minä



Se on saavutus ja semmoisena vaikea läksy.



Se toistelee nimeään ja innostuu siitä.





Sen pitää saada tottua olemaan joku



Ei se muuten opi pakenemaan joitakin ja muita.



-Arja Tiainen: Palava Susi WSOY 1977-







Hyvää alkanutta päivää vierailijoilleni.

4 kommenttia:

  1. Rautaisen rauhallista musaa... mielenkiintoista kaiken kaikkiaan..

    Minä kun vain olen aina vainkin vain minä..:)

    VastaaPoista
  2. Ulleriina. Älä hötkyile suotta. :))

    Tykkäsitkö tästä vanhasta hitistä.
    Ei siis hipistä.

    Näin kai kaikki muutkin pyrkivät olemaan oma itsensä.

    VastaaPoista
  3. Eiköhän tuo "minäksi" tuleminen ole ihan hyvä asia, jos ei tule "MINÄKSI"?

    Ps. En hötkyyttele, mutta uteliaisuus heräsi. Googlasin taustatietoa asiasta n...

    VastaaPoista
  4. Tuhkimo!

    Omaksi oikeaksi minäksi tuleminen on hyvä asia, ken siihen kykenee

    Kuukulettu maittaa aina.

    VastaaPoista